iman itu bukan hanya pada angan-angan dan cita-cita, bukan pula dengan bicara kata tetapi ia apa yang tersemat dalam jiwa dan dibuktikan pula dengan amalannya (langit ilahi 3 : fanzuru)

semalam yang hina....

Dalam keheningan malam...

Ku merintih kerna sesalkan semalam yang bernanah

Ku panjatkan doa agar taubat ku diterimaMu

Dalam sujud hambaMu yang hina...

Ku serahkan segala keresahanku padaMu...


Ku tahu setiap perbuatanku..

Tidak sesekali terlepas daripada catatan

Ku tahu semalam itu perit..

Tidak sesekali ku pandang Kasih yang Kau limpahkan..

Ku tahu aku hanyalah hambaMu

Tidak pernah ku ikuti yang Kau perintahkan


Kesunyian yang membelengu ku

Telah menyedarkan diriku dari mimpi

Lantas ku mencari Mu

Kerna sedarkan betapa hinanya diriku ini

Ayat-ayat cintaMu beralun

Menyedarkan diriku tidak berkeseorangan

Ku bersyukur kepada Mu

Kerna kau temukan aku ke jalan pulang

Ku mohon padaMu ya Rabb

Suburkanlah cinta Mu

Di dalam hati ku yang rawan ini


Ketika cinta Mu hadir

Ku sedar betapa syukurnya aku

Kerna aku masih lagi seorang Islam

Suburkanlah cahaya menerangi langkahku kepadaMu

Agar aku mampu menjadi seorang hamba yang Taat kepadaMu

Akan ku janji padaMu

Akan ku abdikan seluruh jiwaku padaMu
sehingga masanya Kau seru hujung nyawaku

0 comments:

Post a Comment